Zöldborsófőzelék egyszerűen
2015. október 16. írta: orkat

Zöldborsófőzelék egyszerűen

Szerintem mindenkinek van 'mumusa' a konyhában. Akármennyire is hihetetlenül hangzik, ez nálam a zöldborsófőzelék - volt. Számtalan receptet elolvastam, millió tanácsot meghallgattam, jó pár elkészítési fortélyt kipróbáltam, de sosem kaptam vissza azt az ízt, azt az állagot vagy éppen külsőt, amit kerestem. Ezidáig. 

_zborsofozi_2.jpg

Hozzávalók:

50 dkg zöldborsó (én fagyasztottal dolgoztam)

3 evőkanál olaj

2 evőkanál finomliszt

6 dl víz

1 dl főzőtejszín (20%-os)

Az olajat magasabb falú lábosba tesszük, majd ráöntjük a borsót és míg fagyosságát elveszti gyakran kevergetjük. Majd fedjük le, és 'saját levében pároljuk nagyjából 15 percig - alacsony fokozaton. Ha kellőképpen megpuhult, vegyük le a fedőt, szórjuk meg a liszttel, keverjük el, és rögtön öntsük fel 6 dl hideg vízzel. Sózzuk, majd forraljuk fel, és főzzük 5 percig. Ezután adjuk hozzá a főzőtejszínt is, és gyakori kevergetés mellett forraljuk össze, ízlés szerint sózzuk, amennyiben szükséges. Fogyaszthatjuk tükörtojással, sült virslivel vagy  éppen fasírttal. Jó étvágyat kívánok hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://katakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr737793890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása