Patisszon sajtos-magos bundában
2017. augusztus 07. írta: orkat

Patisszon sajtos-magos bundában


2_43.jpg

Hozzávalók:

1 nagyobb fej patisszon (csillagtök)

A panírozáshoz:

teljes kiőrlésű liszt

3 tojás

zsemlemorzsa+füstölt sajt+lenmag+szezámmag

A sütéshez:

olaj

A mártogatóshoz:

tejföl

A csillagtököt, vagy más néven patisszont mossuk meg, majd szabadítsuk meg héjától és magházától. Vágjuk kisebb darabokra, hasábokra, szeletekre, egy dologra figyelve, hogy nagyjából azonos vastagságúak legyenek, így körülbelül egy időben készülnek majd el. A panírozáshoz a szokásos módon egy-egy mélyebb tányérba tegyük a lisztet, egy másikba a felvert és sózott tojásokat, végül a zsemlemorzsát, melyhez szórjunk kevés szezámmagot, lenmagot és reszeljünk hozzá füstölt sajtot. (Ízlés szerint meg is lehet sózni, én megtettem.) A patisszon darabokat panírozzuk be egyenként. Közben egy szélesebb lábosban vagy serpenyőben forrósítsunk fel olajat, kb. 1-2 ujjnyit, majd helyezzük bele a már kipanírozott csillagtök falatokat. Közepes hőmérsékleten süssük mindkét oldalát 7-7 percig. Ez idő alatt a tök megpuhul, a bundája pedig ropogós aranybarnára sül. Fogyaszthatjuk bármilyen mártogatóssal, én sós tejföllel szeretem igazán. 


1_59.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://katakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8412725784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kismakiii 2017.08.08. 04:32:50

Pont tegnap csináltam, imádtam:)

orkat · https://www.facebook.com/katakonyhaja.orkat/ 2017.08.08. 07:24:31

@kismakiii: Nagy kedvencünk nekünk is. Alig lehet abbahagyni! :))
süti beállítások módosítása