Virslis falatkák - leveles tésztában
2017. január 06. írta: orkat

Virslis falatkák - leveles tésztában

Egy dolog mindig van a mélyhűtőmben: leveles tészta. Rendkívül sokoldalúan felhasználható, szinte azonnal lehet dolgozni vele és pillanatok alatt mutatós finomságot varázsolhatunk az asztalra. Ez a virslis falatka is végtelenül egyszerű.

1_42.jpg

Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta (én 4 lapos verzióval dolgoztam)

8 db virsli

1 tojás

mustár/ketchup ízlés szerint

reszelt sajt/napraforgó - vagy bármilyen más - mag (a tetejére)

Mindenekelőtt a tésztát engedjük fel. Ha ezzel megvagyunk, a sütőt melegítsük elő 200 fokra. A lapok szélességét igazítsuk a virsli méretéhez, azaz amennyiben szükséges, minimálisan nyújtsunk rajta. Egy lapba 2 virslit kellene/illene becsomagolni, de mindenképpen csak annyira, hogy a tészta egyik vége csak átfedje a másikat, tehát nem kell duplán becsavarni. Tehát én feleztem a lapokat, kicsit nyújtottam rajtuk, majd bekentem mustárral - ez elhagyható! -, ráfektettem a virslit és becsomagoltam. Ezután éles késsel azonos vastagságú karikákra vágtam őket. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem őket és felvert tojással megkentem a tetejüket. Végül egy részét reszelt sajttal, másik részét magokkal szórtam meg. Betoltam az előmelegített sütőbe, ahol kb.15-20 perc alatt - ellenőrizzük sülés közben! - aranybarnára sültek, és ízletes kísérői lettek egy családi kártyapartinak. Ízlés szerint lehet plusz "kenőcsöt" odakészíteni, és abba "tunkolni" a falatkákat.

A bejegyzés trackback címe:

https://katakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr4312093861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása