Pizza - Jamie Oliver után szabadon :)
2013. március 11. írta: orkat

Pizza - Jamie Oliver után szabadon :)

Még nem találkoztam olyan emberrel, aki ne szeretné a pizzát. Hát én is így vagyok ezzel. Bár egyértelműen egyszerűbb megoldás felemelni a telefont és rendelni, mindenképpen sokkal kevésbé költséges, nem mellesleg óriási büszkeséggel tölthet el, ha saját kezűleg készíti el ezt a fantasztikus pizza receptet. Ha követed az utasításokat, nagyszerű élményben lesz részed. Ne habozz, próbáld ki!!!

sajtos_szel_1.jpg

Nem kell lemondanod a frissensült pizzáról, még akkor sem, ha diétázol, vagy netán cukorbeteg vagy!!! Találtam egy fantasztikus megoldást: csökkentett szénhidráttartalmú liszttel készítettem a már jól bevált receptemet, így a megadott menyiségekkel több, mint fél pizzát is megehetsz ebédre (kb. 50 g ch)! Hidd el, elég kiadós ahhoz, hogy jóleső telt érzéssel távozz az asztaltól! Ma szalámis baconos feltétet választottam, de ez persze ízlés kérdése. Próbáld ki, megéri!!! Így a vonalaidra is vigyázol, mégsem kell megvonnod magadtól ezt a finomságot! (Ezzel a liszttel dolgoztam:https://www.chminusz.hu/webaruhaz/reszletek/38/dia-wellness-lisztkeverek-50-ch-500-g )

blog_8.jpg

Pizza

 

Hozzávalók:

50 dkg finom liszt

1/2 evőkanál tengeri só

1 csomag száraz (instant élesztő) (7 g)

1/2 evőkanál barna cukor

2 evőkanál olívaolaj

325 ml langyos víz

 

A langyos vizet elkeverjük a cukorral, az élesztővel, az oliva olajjal, és hagyjuk pár percig állni. Ezalatt a lisztet közvetlenül a gyúródeszkára szitáljuk, hozzáadjuk a sót, kissé összekeverjük vele, és egy mélyedést alakítunk ki a közepén. Az élesztős vizet adagokban a mélyedésbe öntjük, és egy villával, körkörös mozdulatokkal dolgozzuk bele a lisztet. Ha némileg már összeállt így a tészta, akkor folytassuk lisztezett kézzel, és nagyon alaposan gyúrjuk, míg szép homogén tésztát kapunk. Egy lisztezett tálba tesszük, tetejét is kissé meglisztezzük, nedves konyharuhával letakarjuk, és meleg helyen hagyjuk, míg kb. a duplájára megkel (1-1,5 óra). Ekkor kiborítjuk a lisztezett deszkára, és átgyúrjuk újból kissé, hogy kijöjjön a levegő belőle. Kettőbe osztjuk, vagy több kisebb adagra, kinyújtjuk kb. fél cm vastagra, pizza sütőlemezre, vagy egy sütőlemezre, és hagyjuk így 10- 15 percet nyugton. Utána pizza szósszal megkenjük, tetszőleges feltétet pakolunk rá.  Majd a lehető legnagyobb hőfokon (ami csak elérhető a sütőnkben) előmelegített sütőben, kb. 10 perc alatt megsütjük.

songoku.jpg

Tanács:

Bevallom, én már készítettem úgy is, hogy nem deszkán dagasztottam, csak egy tálba öntöttem a hozzávalókat, és semmi különös nem történt. Sőt, tengeri só helyett sima sót, barna cukor helyett fehéret tettem bele. Ettől a tészta ugyanolyan isteni lett!

Nagyon fontos, hogy amin sütjük, az valóban nagyon vékony legyen, a sütő pedig igazán forró, mert akkor lesz finom ropogós, mint a pizzériákban.

Ha követjük a tanácsot, miszerint három féle feltétnél nem teszünk többet a pizzára (a sajtot és a szószt nem számítva), az ízek nem nyomják el egymást. (Amíg nem találkoztam ezzel a felvetéssel, mindent, amit csak találtam rászórtam a pizzára. Nem mondom, hogy rossz volt, de nem ért fel a 3-feltétessel.)

A tészta szélébe füstölt sajt csíkokat szoktam bújtatni, így kellemes meglepetésben lesz részünk, ha a pizza szelet végére érünk.

hawai.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://katakonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr725127751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása